fbpx
Фото: SHUTTERSTOCK / FIFG

У Брюсселі відбулася презентація першого детального дослідження про зловмисний вплив, який поширює російський пропагандистський канал Russia Today.

Як передає кореспондент Укрінформу, презентація звіту “RT в Європі та за її межами”, підготовленого колективом авторів та опублікованого австрійською організацією Centre for Democratic Integrity (CDI) відбулася у Брюссельському пресклубі.

“Зараз RT сильно постраждав через санкції, і  тепер дуже важко робити дослідження щодо нього. Проте цей звіт не є некрологом RT. Адже ті засоби, інструменти, підхід і тактика, які кремль застосовує у роботі RT, використовуються і в інших місцях і будуть застосуватися під різними назвами надалі”, – заявив директор CDI Антон Шеховцов.

Експерт нагадав, що у відповідь на російську агресію ЄС заборонив RT та його різні мовні версії, а соцмережі Facebook і Twitter призупинили облікові записи каналу і заблокували зовнішні посилання на відповідні сайти. Крім того, YouTube заблокував російські державні ЗМІ, включаючи RT і Sputnik, в усьому світі, а Google видалив їх із результатів пошуку в Євросоюзі. Також Apple і Microsoft вилучили RT зі своїх глобальних магазинів.

Під час презентації директор CDI вказав на те, що створений у 2005 році англомовний телеканал Russia Today спочатку планувався як інструмент російської “м’якої сили”, однак після війни рф проти Грузії у серпні 2008-го та програшу москви в інформаційній війні (оскільки на міжнародному рівні росії не вдалося виправдати свою “операцію з примусу до миру”) у кремлі прийняли рішення щодо ребредингу та реконцептуалізації телеканалу. Відтоді він став інструментом російської політичної війни проти Заходу.

Шеховцов звернув увагу на те, що головред RT маргарита симоньян сама говорила про свій телеканал з використанням воєнних термінів і порівнювала його з “міністерством оборони росії”, наголошуючи на необхідності підготовки до інформаційної війни завчасно. “І вже це робить абсолютно абсурдним твердження про те, що RT є просто телеканалом, як будь які інші. Адже його головред сама підтверджувала та визнавала, що вони готуються до інформаційної війни”, – зазначив експерт.

Присутній на пресконференції депутат Європарламенту від Німеччини Міхаель Галер наголосив на важливості презентації звіту про зловмисний вплив каналу RT, який займається “спотворенням правди”. “Ця дискусія, пов’язана з дезінформацією, розпочалася, за моєю оцінкою, після атаки на Крим та його окупації – коли з’явилися “зелені чоловічки”. І це був такий великий шок. Думаю, що треба визнати нашу неготовність. Професійна журналістика була змушена протистояти цій брехні – це була навіть не пропаганда, а саме брехня, що триває і зараз”, – зазначив він.

Євродепутат указав на те, що після агресії рф проти України 2014 року в Європі вже стали більш обізнаними про кремлівські дезінформаційні операції та методи і засоби, які росія застосовує , щоб “впливати на наші суспільства, людей, які приймають рішення, та нашу громадську думку”. Він додав, що запровадження Євросоюзом санкцій проти RT було вимушеним радикальним кроком, оскільки йшлося не про свободу слова, а про “спотворення правди та нашої спроможності бачити, що насправді відбувається”.

Своєю чергою депутат Верховної Ради, голова постійної делегації у ПАРЄ Марія Мезенцева наголосила на презентації, що “перекручена інформація може перетворюватися на справжню зброю і не лише впливати на конфлікти, війни та розвиток у подій у різних суспільствах, а й на вибори у цих країнах”. За її словами, RT та його сателіт Sputnik, трансляцію яких в ЄС було заборонено у березні, займалися саме такою стратегією. Поруч із цим, депутатка наголосила, що після війни рф проти Грузії у 2008 році та агресії проти України 2014 року в цивілізованому світі, у т. ч. В нашій країні, створено низку механізмів для ефективної боротьби з російською пропагандою.

Звіт “RT в Європі та за її межами” є результатом колективних зусиль науковців, журналістів, експертів та представників громадянського суспільства, які зробили перше детальне дослідження російського телеканалу та його версій англійською, французькою, німецькою й іспанською мовами.

Слід уточнити, що всі розділи звіту були завершені до 24 лютого, тому він не відображає, як RT висвітлює повномасштабне вторгнення рф в Україну.

Як повідомлялося, 2 березня Євросоюз ухвалив заборонити мовлення на своїй території російських дезінформаційних ресурсів Russia Today та Sputnik.

#russiatoday #Європа #дослідження #презентація

Дослідження

COVID-19 Live